15. Ta et bilde av en origamiugle

OK, det viktigste først: Hvem har rett?

Origami-ugle eller Origamiugle. Jonas mener at fremmedord er unntatt særskriving og skrives med bindestrek når det kombineres med et annet ord. Jeg mener at origami er, selvom det i utgangspunktet er et fremmedord, et ord i ordboka og følger derfor vanlige regler og slås sammen med ugle uten bindestrek. Akkurat som bikinisesong.

Så over til langt mindre viktige ting. Altså ugla.

Det gikk jo ca akkurat som det måtte gå.

Jeg er godt utstyrt med mye rart. Ordspill, godt humør, sovehjerte, konfliktskyhet, Harry Potter-entusiasme (der skal det være bindestrek!). Og veldig dårlig utstyrt med andre ting. Tålmodighet med pirketing og kunstnerisk sans er vel godt etablerte eksempler på det.

Først trodde jeg at jeg skulle lage en fin ugle. Sånn her liksom:

Hvorfor jeg trodde det aner jeg ikke. Jeg har jo hukommelse og faktisk en god dæsj selvinnsikt også. Så er det noen som burde vite at jeg ikke skulle lage en fin ugle er det jo meg!

YouTube-videoen (der skal det også være bindestrek) til den første der var over halvtime lang! Så det skjedde ikke da.

Men jeg fant en annen YouTube-video! En som passet meg mye, mye bedre:

Skjermbilde 2017-12-15 kl. 17.18.06

Der satt det en kar som sa “Dude” alt for mye og en 10-åring som var mye bedre til å brette ugler enn meg.

De snakket mye om hva papiret så ut som underveis.

IMG_0313
Firkant
IMG_0312
Trekant
IMG_0317
Drage
IMG_0310 2
Eh… denne nevnte de ikke av en eller annen grunn

Men så ble det en slags ugle da!

IMG_0319
Hils på Uglrik!

 

Leave a comment